Zirc város területén 1995-ben kezdődött meg az önkormányzati lakások privatizációja. A privatizáció után a lakások többsége magán (külön) tulajdonba került. Az épületek üzemeltetését a továbbiakban is biztosítani kellett, ezért épületen belül lakástulajdonosok kaptak megbízást a közös képviselői, házkezelői feladatok ellátására. A feladatellátás nem volt egyszerű, a legtöbb megbízott személy nem megfelelőn végezte a feladatát, ezért előbb-utóbb a Társasházak problémáira (kiegyenlítetlen számlák, költségekkel nem tudtak elszámolni) megoldást kellett keresni.
Zirc Városi Önkormányzat Közszolgáltató Intézményének megszűnése után új szervezet jött létre
HEBO-KÉM Zirci Közszolgáltató Bt. néven, ami a kéményseprési tevékenység mellett 2000. július 1-jétől
kezdődően végezte a társasházkezelői, közös képviseleti feladatokat és a Sportpálya üzemeltetését.
2003-tól az új társasházi törvénynek megfelelően a Bt. 2 dolgozója szerezte meg társasházkezelői szakképesítést.
A társaság működése alatt a kezelt társasházak száma folyamatosan növekedett: 2014-ben 15 társasház
452 albetétjét kezelték a társasházak, illetve lakók megelégedésével.
2013 végén a kéményseprői ipari tevékenység törvényi változásai hatására a HEBO-KÉM Zirci Közszolgáltató Bt.
gazdaságilag ellehetetlenült és kéményseprési és ezzel együtt a társasházkezelői, közös képviseleti tevékenységét
megszüntette.
2014. január 1-jétől az ingatlankezelést – a társasházi közgyűléseken hozott döntések következtében – a „Zirci Városüzemeltetés” Kiemelten Közhasznú Nonprofit Kft. látja el. A Kft. jelenleg 17 társasház, 485 albetétjét kezeli és látja el a közös képviseleti, társasházkezelői feladatokat a törvényi előírásoknak megfelelően. A Kft. 2 dolgozója rendelkezik társasházkezelői végzettséggel.
Minden társasháznak évente egy beszámoló közgyűlése van, az előző évi tervezett, valamint tényleges bevételekről, kiadásokról, megtakarításokról, tervezett, illetve nem tervezett munkálatok elvégzéséről. Minden beszámoló közgyűlésen szavaz a tulajdonosi közösség a következő évi tervezett bevételekről, tervezett kiadásokról, tervezett munkálatok, felújítások elvégzéséről, elvégeztetéséről. A társasházak működését minden társasház esetében számvizsgáló bizottság segíti, ellenőrzik a társasház pénzeszközeit, valamint az elvégzett munkálatokat, feladatokat. A számvizsgáló bizottság segít összeállítani a következő évi költségvetést, melyet a közös képviselet a beszámoló közgyűlésre jóváhagyásra benyújt az előző évi beszámolóval együtt. A közgyűlési meghívó minden tulajdonos részére megküldésre kerül 8 nappal a kitűzött közgyűlési időpont előtt. Minden tulajdonos részére megküldésre kerül a közgyűlési meghívó mellékleteként az előző évi beszámoló, valamint a következő évre tervezett költségvetés, felújítás esetén árajánlatok a munkavégzésre. Rendkívüli közgyűlés bármikor összehívható a beszámoló közgyűlésen kívül is. A rendkívüli közgyűlés összehívását kezdeményezhetik tulajdonostársak is, amennyiben a kérvényt a társasház összes tulajdoni hányadának 10%-a kezdeményezi, illetve rendkívüli közgyűlés összehívását kezdeményezheti a közös képviselet is, amennyiben ez szükséges. A közgyűlésen jelenlevő tulajdonosok döntenek, illetve szavaznak a meghirdetett napirendi pontokban minősített tulajdoni hányad figyelembe vételével. A társasházak iratanyagát a közös képviselet őrzi, az irattárolás helye a közös képviselet irodája.